Skip to content

Den røde tråd i min undervisning

Den røde tråd i mit sang- og korarbejde er at formidle glæde gennem sang – hvad enten du ønsker at kunne bruge din egen stemme noget mere, være bedre til at styre den, eller du har lyst til at synge sammen med andre. På samme måde skal det være sjovt at gå til klaver.

  • Bruger du din stemme professionelt og trænger til ny inspiration?
  • Skal du eller dit barn til optagelsesprøve eller eksamen?
  • Vil du eller dit barn lære at spille klaver “helt forfra”?

I min undervisning vil du blive inspireret til at synge og spille mere og bedre, med et større udtryk og på mange forskellige måder via mange forskellige øvelser.

For nogle mennesker, er det at synge, en måde at være kreativ på sammen med andre, men sang kan også – på linie med klaverudøvelse – være en måde at finde ind i sig selv på. Genopleve sin egen kreativitet og høre sin stemme på en ny måde.

Det er dejligt at synge og blive bedre til det – både som barn og som voksen!

Min erfaring med at undervise børn i førskolealderen, er, at de lettest lærer nye sange, hvis de får lov til at bruge hele deres krop. De kan lide at danse OG synge, lave fagter til sangene og på den måde blive fortrolige med ordene. De digter også gerne selv videre med rim og remser, og får på den måde sangene helt ind under huden.

Få krop i stemmen

Nogle gange overfører jeg erfaringer fra børnene til de voksne. Jeg ved jo, hvordan jeg selv bliver fortrolig med en sang, nemlig ved at lære teksten udenad. På samme måde er mine sangøvelser blevet lettere og sjovere med årene, simpelthen fordi det enkle fremmer forståelsen – uanset alder.

Vi opstiller i fællesskab et undervisningsforløb,
som tilgodeser jeres ønsker.

Hvad sker der i krop og sind?

Rent fysisk sker der det, når man synger til, at endorfiner pumper rundt i kroppen på samme måde, som når man griner meget eller løber eller danser.

Rent psykisk kobler man fra”, bliver mere nærværende, og hvis man synger sammen med andre i kor, har man fornemmelsen af at løfte i flok og føle sig billedligt talt båret” på sangens vinger et nyt sted hen.

“Jeg vil gerne takke dig af hjertet for at have søgt og fundet en måde at fange Johanna på. Hun var begejstret i onsdags og satte sig straks ved klaveret, da vi kom hjem. Hun har spillet hver dag siden.”

– DORIS ROTH

“Jeg sætter pris på, at jeg altid går fra din undervisning med ny energi og med lyst til at øve. Mit band har også påpeget, at der er kommet mere variation og sikkerhed i min spillestil.”

– ALEXANDER, KLAVERELEV

“Du aner ikke, hvor glad jeg er for at have meldt mig ind i Brummekoret. Det betyder SÅ meget for mig!
–  Jeg fik gåsehud, da vi sang “Jutlandia” og du spillede til.”

– Kursist fra Brummekoret

“Du viste accept og imødekommenhed fra starten. Jeg følte at du var den rette til at forberede mig til X-faktor.”

– Sangelev

“Alt foregik med det kvalitetsstempel, der for alvor kendetegner Lise Rydstrøm og Synkoperne: Sangglæde!”

– KAARE VISSING, LOKALAVISEN, BRØNSHØJPOSTEN

“Du har lært mig så meget og fået min stemme til at vokse sig stor og stærk. Det betyder meget for mig at øve mig i at synge glade sange.”

– TUSSE, SANGELEV

“Min datter er simpelthen så begejstret for det klaverspil – og det giver hende så fantastisk meget glæde.”

– MOR TIL ELEV

“Martha sang med i koret helt anderledes end hun plejer. Det var tydeligt at se og især høre forskellen fra sidste gang koret optrådte.”

– MARTHAS FORÆLDRE

“Hej Lise,
vil bare fortælle dig, at Elliot var rigtig glad efter sang i går.”

– MOR TIL ELLIOT